THE HOLIDAY

det finns ingen finare film, jag totalt älskar den.
Jag har slutat räkna hur många gånger jag har sett den, såg det i alla fall nyss. Började såklart gråta, som jag har gjort varje gång jag sett den. Om ni inte har sett den, så gör det!



hur som helst,
jag och fanny är ett awesome fysik-team, här får ni ännu en videoklipp på ett av våra stordåd.


Det var lite egoistiskt att skriva "ett av våra stordåd" jag måste erkänna att det egentligen inte var vi som uppfann allt detta, vi fick lite hjälp av våran vän michael!

michael faraday var en brittisk fysiker och kemist, han föddes 22 september år 1791 och dog 25 augusti 1867. Faraday är en av historiens största vetenskapsmän, och det var mycket tack vare honom som elektricitet blev möjligt att använda inom teknologi. Si-enheten för kapacitans, farad, har fått sitt namn efter honom.

alltid bra att veta.
nu ska jag titta på finalen av "mästarnas mästare" på svt play, missade den nämligen igår!
tjarå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0